Ако някога сте се чувствали обсебени от чувството да проверите своя Facebook профил (особено докато работите или вършите нещо продуктивно), то откритията на учени от Калифорнийския университет, Лос Анджелис (UCLA) със сигурност ще ви заинтригуват. Според изследователите нашите мозъци имат вродена нужда да бъдат социални и Facebook я задоволява, пише Science Alert.

Екипът от невроучени в UCLA открива, че по време на моментите на затишие мозъците ни се подготвят да се обвържат социално с други, жадуват за следващия like, пост в дневника или съобщение в социалната мрежа. „Мозъкът разполага с една главна система, която обича да ни подготвя за това да бъдем социални в свободното ни време - обяснява Матю Либерман, ръководител на проекта. – Социалната природа на мозъците ни е биологично базирана.“

Новото проучване стъпва на открития, направени още през 90-те години на миналия век. Според тях в мозъка има региони, които стават по-активни, когато почиваме. Досега учените знаеха твърде малко за тази конкретна мозъчна активност или до какво точно довежда тя. Оказва се обаче, че нашата вродена необходимост да си взаимодействаме с другите, да виждаме света през „социалните очила“, стои в центъра на всичко.

След като проучват мозъчната активност на 21 доброволци чрез функционална магнитно-резонансна томография, учените откриват връзка между мозъчната активност по време на почивка и в момент, в който наблюдават снимки,които ги карат да се замислят за емоциите на други хора. Цялата тази активност изчезва в мига, в който доброволците са подканени да се фокусират върху математически проблеми или други подобни занимания.