Компаниите, управляващи социални мрежи, не трябва да могат да решават сами кой има правото да говори. Това заяви пред Си Ен Би Си Морис Леви, председател на борда директор гиганта в ПР и рекламата Publicis Group, определяйки случая с блокирането на профилите на бившият американски президент Доналд Тръмп като „спорен“.

Леви похвали социалните мрежи за предприемането на „по-активна роля“ в изкореняването на вредното съдържание на техните платформи, като добави, че те вече „не отричат“ нуждата от подобна модерация.

Той обаче постави под въпрос действията, предприети срещу Тръмп, след като негови привърженици щурмуваха сградата на Конгреса на САЩ на 6 януари.

„Интересно е, че през всичкото време, когато той бе президент, и въпреки факта, че постоянно публикуваше съобщения, които не бяха много точни, верни или честни, те не правиха нищо“, коментира Леви, който участва в виртуалната конференция на Световния икономически форум в Давос.

„Едва след като бе избран неговият наследник  те решиха, че е време да предприемат действие, което е много спорно. Смятам, че когато става въпрос за това кой трябва да има възможността да говори и кой – не, ние не трябва да им позволяваме да вземат сами решението“, каза той.

„Опасен“ прецедент

Twitter защити решението си да блокира завинаги акаунта на Тръмп. В изявление, публикувано на 8 януари, компанията заяви, че този ход е предприет „поради риска от по-нататъшно подбуждане към насилие“, като добави, че публикациите на Тръмп, свързани щурма на Капитолия, са нарушили правилата на компанията срещу „прославяне на насилието“.

По-късно изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси заяви, че не е бил „горд или щастлив“ от факта, че социалната мрежа е трябвало да забрани акаунта на Тръмп. Той също така предупреди, че този ход „създава прецедент, който според него е опасен.“

Леви заяви, че трябва да се изградят правила, които да бъдат гарант за бъдещата безопасност на онлайн пространството, като добави, че трябва да има трета страна, която да помага за премахването и регулирането на вредно съдържание.

„Ние вярваме, че платформите играят роля за това, но те не трябва да взимат решения сами. Трябва да има трета страна, която да помага за вземането на тези решения“, коментира Леви.

Източник: Мениджър Нюз