Психотерапевти от Хановерското медицинско училище в Германия настояват, че пристрастяването към онлайн пазаруването трябва да бъде признато за психично разстройство, тъй като се отличава с особени симптоми.

Въпреки че не е официално описано в "Диагностичния и статистически наръчник за психични разстройства" (ДСН), се предполага, че натрапчивото пазаруване, известно също като компулсивно разстройство в пазаруването, е или вид разстройство на импулсния контрол, поведенческа пристрастеност, или че е свързано с обсесивно-компулсивното разстройство (ОКР). То е познато на специалистите от десетилетия, но в ерата на интернета придоби наистина нови мащаби. Днес т.нар. натрапчиво пазаруване засяга всеки 20-и човек. Пристрастените натрупват покупки, крият се. Това се отразява на психиката им, стават по-неспокойни, могат да се депресират, обясниха учените. Затова обсесивното пазаруване в интернет трябва да бъде признато официално за заболяване.

Характеристиките на натрапчивото пазаруване включват:

  • Пазаруването на ненужни артикули.
  • Прекарване на много време в проучване на търсени стоки и/или пазаруване на ненужни такива.
  • Трудност в противопоставянето на покупката на ненужни предмети.
  • Финансови затруднения, поради неконтролируемо пазаруване.
  • Проблеми на работното място, в училище или вкъщи в резултат на неконтролируемото пазаруване.

Притежавате ли ги?