Facebook обяви, че променя корпоративното си име на Meta.

„Отсега нататък на първо място ще бъдем метавселена, а не Facebook – заяви изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг. – С течение на времето няма да ви се налага да използвате Facebook, за да боравите с останалите наши услуги.“ Той също така представи логото на Meta с формата на синя лента на Mobius.

Дългоочакваната промяна идва около седмица, след като The Verge съобщи за първи път, че компанията се рембрандира, за да се фокусира върху своята идея за метавселената, където човек ще изостави екраните и ще изпита ефекта от присъствието си във виртуалната реалност.

"Аз харесвам класическото образование, а думата „meta” идва от гръцката дума, означаваща „след“. За мен това символизира факта, че винаги можеш да построиш нещо друго“, каза Зукърбърг.

"Научихме много от борбата със социалните проблеми и живота под затворени платформи и сега е време да приложим всичко, което научихме за изграждането на следващия етап",  каза Зукърбърг по време на годишната конференция на разработчиците.

"Нашите приложения и техните имена и марки не се променят", добави той.

Промяната на името не е нещо необичайно за гигантите от Силициевата долина.

През 2015 г. Google създаде създаде Alphabet Inc като холдингова компания, за да разшири бизнеса си отвъд областта на интернет търсенето и рекламата и да управлява различни други начинания – от проекти за автономни превозни средства до здравни технологии.