Facebook подготвя голяма промяна във философията на компанията с акцент върху сигурната лична комуникация, заяви създателят й Марк Зукърбърг в блог пост.

Вместо да поощрява публичната комуникация както е в момента с пускането на статуси и коментари, компанията ще обърне по-сериозно внимание върху личните съобщения, допълва bTV. Зукърбърг коментира, че това ще стане след промени, които ще позволят потребителите на “Инстаграм”, “Фейсбук”, “УатсАп” и “Месинджър” да си изпращат съобщения. За разлика от публичните съобщения, които всеки ден пускаме в личните си профили в социалната мрежа, тази комуникация ще може да бъде изтривана след определен период от време.

Зукърбърг описва предстоящата промяна като преминаването от “дигитален градски площад”, каквото в момента представлява “Фейсбук”, към “дигитален хол” – много по-малки групи от хора ще могат да комуникират в защитена среда.

“Ние строим основата на социалната комуникация онлайн в посоката, която хората искат – да разговарят сигурно и лично. Смятам, че платформа, фокусирана върху защитената комуникация ще стане много по-важна отколкото съвременните платформи”, коментира Зукърбърг.

Новата посока, в която ще тръгне компанията притесни Силиконовата долина, като се появиха коментари дали “Фейсбук” ще може да таргетира реклама онлайн в платформа, която е насочена предимно към личната комуникация. Зукърбърг не коментира в подробности как точно ще се случи промяната, но отбеляза, че е наясно със скептицизма на масите към социалната мрежа, особено след скандалите с лични данни.

“Честно казано нямаме много добра репутация в построяването на услуги, които защитават личните данни и в исторически план винаги сме се фокусирали към инструменти за публично споделяне. Но многократно сме показвали, че можем да се променяме и да даваме на хората услуги, които наистина искат, включително личните съобщения”, пише той в изявлението си.

Все още не е ясно колко време ще отнеме планираната мащабна промяна.