В класическата електроника информацията се складира в битове, които се четат чрез физически феномени като електричество. Познати са ни като 0 и 1 и се наричат бинарен код. В квантовото изчисление се складират в квантови битове или кюбити.

Оказва се, че компютрите не са единствения начин да се складира информация: химията също е способна на това.

Учени от Полската академия на науките във Варшава разработиха начин, по който химически капки могат да запазват информация (подобно на битовите и кюбитите) в еднобитова единица химическа памет, наречена “чит”.

“Чит”-ът се състои от три капки. Между капките протича химическа реакция, циклично и консистентно. Паметта се поддържа от реакцията на Белоусов-Жаботински, която реагира по осцилиращ (вибриращ) начин.

Читът позволява химическо изчисление. Така, вместо традиционните битове, компонентите са изцяло химически.

Въпреки че квантовото изчисление продължава да напредва неимоверно, този нов вид изчисляване може да създаде изцяло нов начин за складиране, четене и пренос на информация.