5 продукта на Apple, които Стив Джобс безмилостно прати в забвение
Въпреки че в Apple очакват „бебето на Джобс” да бъде страхотен хит, твърде малко клиенти проявяват интерес към Кубчето, особено при положение, че то дори няма монитор. iMac моделът от типа всичко-в-едно може да се купи по-евтино, а мощният настолен PowerMac G4, който излиза на пазара само месец по-късно и има същите характеристики, се продава за 1599 долара. Малко по-късно Apple се опита да подобри конфигурацията на Power Mac G4 Cube и да намали цената, но потребителското мнение вече бе твърде отрицателно. В крайна сметка след толкова много неуспешни чужди проекти, които Стив Джобс прекрати, всемогъщият шеф на Apple се принуди да „убие” и своето отроче, на което възлагаше големи надежди – при това само година след излизането му на пазара. Въпреки че и днес дизайнът на Кубчето се сочи за пример и е част от колекцията на Музея на съвременното изкуство в Ню Йорк, Джобс се бе убедил, че клиентите не са склонни да купуват нещо само заради дизайна му.
Иво Цеков
(Текстът е от архива на "Обекти")













