В средата на март тази година палеонтолози от аржентинския Природонаучен музей се натъкнаха на останки на близо 70 милиона години, принадлежащи на впечатляващия мегараптор - един от последните месоядни динозаври на планетата.

Находката е направена в в южната провинция Санта Крус.

Експертите установяват, че фосилите с дължина от десет метра са принадлежали на хищен динозавър от края на епохата на динозаврите (кредния период от мезозойската ера).

Това е моментът преди 65 милиона години, когато настъпва изчезването на динозаврите и този нов мегараптор ще е един от последните представители на този вид, каза Фернандо Новас, ръководител на изследването, пред Ройтерс.

В сравнение с тиранозавър рекс мегарапторите били по-фина структура на тялото, по-бързи, а дългите опашки им помагали да поддържат баланс. Те имали мускулести, издължени крака, които им позволявали да правят големи крачки:

"Отличителна характеристика на мегарапторите били много дългите им ръце, а пръстите им завършвали с нокти от около 40 сантиметра, с които си служели при ловуване", обясняват специалистите.