Учени откриха може би най-древните вкаменелости на зелено растение в скали в Северен Китай - малки водорасли, които са живели на морското дъно преди 1 милиард години и са били част от първичния живот на Земята.

Те казаха, че растението, наречено Proterocladus antiquus, е с размерите на оризово зърно и е имало множество тънки клони, реещи се във водата.

Може да изглежда малко, но растението Proterocladus, което е форма на зелено водорасло, е било един от най-големите организми по онова време, споделяйки моретата главно с бактерии и други малки микроби.

Растението е оцелявало посредством фотосинтеза, превръщайки енергията от слънчевата светлина в химическа енергия и произвеждайки кислород.

„Proterocladus antiquus е близък роднина на прародителя на всички зелени растения, които съществуват днес“, твърди авторът на проучването Кин Танг, който открил фосилите в скалата.

Източник: Dinghua Yang/Virginia Tech

Както знаем, земната биосфера е силно зависима от растенията за храна и кислород, като първите сухоземни растения, за които се смята, че са потомци на зелените водорасли, са се появили преди около 450 милиона години.

На Земята е имало еволюционна промяна, може би преди 2 милиарда години от прости клетки, подобни на бактерии, до първите членове на група, наречена еукариоти, която обхваща гъбите, растенията и животните.