Японски изследователи се натъкнаха на напълно нов вид орхидея. Тя се отличава с нежни розови и бели цветчета, които на пръв поглед приличат на стъкло.

Орхидеята се среща основно в японските паркове и градини. Въпреки това на учените от Университета на Кобе са им били нужни цели 10 години, за да потвърдят, че Spiranthes hachijoensis, наричана понякога и "дамски плитки", тъй като прилича на кичури коса, е неизвестен досега вид орхидея.

"Изненадахме се да открием нов вид орхидея, който е толкова често срещан, че може да се види в паркове, градини и сред саксийни растения", казва водещият автор на изследването Кенджи Суецугу.

"Някои от изследваните проби са от саксийни растения и градини", допълва професорът по растителни науки.

"С любопитния си външен вид и деликатни цветчета, които приличат на стъклени изделия, това цвете се цени отдавна", се посочва в изявлението, направено от университета на Кобе.

Растението се споменава дори в най-старата японска антология от поеми - "Маньошу", датираща от осми век.

Орхидеята е наречена "Spiranthes hachijoensis", тъй като много образци са открити на остров Хачиджоджима в метрополиса Токио.

Новата находка е описана подробно в Journal of Plant Research.