Според този учен в момента прякото извличане на CO2 от въздуха е количество, което е около 1000 тона годишно. Еран Орен вярва, че е възможно да мащабира системата му, за да събира десет милиона тона годишно, което според него ще има реално въздействие върху чистотата на въздуха. Той посочва, че неговата система не изисква твърде много персонал, нито огромни фабрики, нито прекомерни енергийни разходи и необходимите технологии вече са разработени и проверени, както и необходимите балони с горещ въздух, които са тествани в проучвания както от Google, така и от НАСА.

Бетон в САЩ 

Ами ако от него може да се направи 60% въглероден циментиращ агент, който да се добави към строителния бетон? Идеята на американската компания CO2Concrete има метод за насочване на газовете от изгарянето на фабричните комини към вид конвекционна фурна, разреждаща CO2 във вода, образувайки вид цимент, който може да се добавя към бетона за постигане на ултраустойчив продукт, подобрен с около 15 килограма въглерод на кубичен метър. 

Друга компания, посветена на същата идея, е Solidia Technologies. И още, компанията CCM иска да трансформира този CO2 в калциев карбонат, който може да се използва при производството на фармацевтични продукти, пластмаси или паста за зъби.

Синтетични горива в Испания

Улавянето на CO2 по време на емисиите му в автомобилите е подход, който вече е патентован от Хосе Рамон Серано, изследовател от Политехническия университет във Валенсия. Благодарение на керамичните мембрани, той отделя въглерода и го изпраща в подвижни резервоари, чието съдържание може да бъде възстановено по-късно. 

Компании като Repsol вече работят не само по улавянето му, но и върху последващото му използване. Repsol Tech Lab разработва технология за превръщане на CO2 в синтетични горива. За тази цел тя вече стартира проект близо до своята рафинерия Petronor за разработване на една от най-големите инсталации за синтетични горива в света, чиито единствени суровини ще бъдат CO2 и зелен водород, генерирани от електролизата на водата с възобновяема енергия. Тази инсталация и последващите инвестиции (60 милиона евро) са определени от FuelsEurope, асоциацията на рафиниращата промишленост в Европа, като една от най-подходящите научноизследователски и развойни инициативи за декарбонизация на сектора. 

Източник: Мениджър Нюз