Мравките няма да успеят да се адаптират към повишените температури, съобщи сайтът Физ.орг, позовавайки се на научно изследване, публикувано в Journal of Animal Ecology.

Учени от щатския университет в Северна Каролина са открили, че тези насекоми няма да могат да се адаптират към глобалното затопляне. Температурата на тялото им зависи от околната среда. Ако средата им предлага температура, която е далеч от оптималната за тях, то те са застрашени от смърт.

За да разберат повече за това как насекомите биха отговорили на глобалното затопляне, учени от университета в Северна Каролина са изследвали пет вида мравки, срещани в щата. Те са били събирани от местните гори. Измерена е температурата на въздуха в местообитанията, както и тази на мравките.

Температурата на телата на насекомите е била установявана с един и същ термометър. Отделните видове се различат по цвят и големина.

Всеки вид е бил поставян в предпочитаната от него температура в лабораторни условия, пише БТА. Изследователите са открили, че мравките в лабораторията имат различни термични предпочитания, като те оказват влияние и на активността им. Това предполага ограничение в способността им да се приспособяват към повишаващите се температури.

Интересно е, че мравките-работнички, които наблюдавахме, се поставят в неблагоприятни за своя организъм условия, казва Сара Прадо, съавтор на изследването. Възможно е това да е жертване в името на цялата колония.

Места, които са по-горещи, правят и мравките по-топли. Засега те не коригират поведението си, за да нагодят активността си към променящите се условия, казва Елза Йънгстед, друг автор на изследването.