Темата за килограмите е болезнена за много хора. Понякога става така, че въпреки часовете, които посвещаваме на спортуване, въпреки цялото внимание, с което броим хапките си, кантарът безмилостно не мърда нито грам надолу. Признаваме, че това е доста обезкуражително.

Ето някои възможни причини да не сваляме килограми:

6. Много висококалорични ястия. За съжаление, обикновено те са и най-вкусните. Избягвайте паста и всякакви тестени изделия, шоколад, фъстъчено масло, високомаслени млечни продукти и други.

7. Прекалено кардио, малко силови упражнения. Бягането и карането на колело са чудесни физически занимания, но ако се прекалява с тях, тялото се приспособява и ги възприема като нещо естествено, затова и просто поддържате форма, но не сваляте килограми. Затова е необходимо да се натоварвате допълнително, за да работят добре мускулите.

8. Хранене веднъж на ден. При това – обикновено на вечеря. Голяма грешка, но и често срещана. Натоварен ден в работата, в университета, в училище – примрели от глад, на вечеря поглъщаме възможно най-много храна и си лягаме. Това е най-сигурният начин не само да не свалите, но да качите килограми. Хранете се по няколко пъти на ден в по-малки количества, а не веднъж, но като за световно.

9. Прекаляване с преработените храни. За преработени се считат всички продукти, които са преминали през поредица от механични или химически преработки, извършени с цел подобряване на търговския вид и увеличаване срока на годност. Тези храни обикновено се продават в пакети или в кутии и съдържат повече от една съставка. Откажете се от „фаст фууд“, понички, пици и подобни.

10. Бързо хранене и малко дъвчене. Когато сме прегладнели, имаме навика да поглъщаме големи количества храна за малко време, като съвсем несъзнателно я сдъвкваме колкото да я преглътнем. Продължителното сдъвкване на храната до превръщането й в еднородна смес е в основата на добрата храносмилателна система, и е гаранция за ненатрупването на излишни килограми. Около 25 сдъвквания са достатъчни да я превърнат в полутечна.

11. Вманиачаване. Ако се теглите от сутрин до вечер и мислите само за грамове и килограми, най-вероятно нищо няма да се случи или поне така ще ви се струва. Успокойте се и се мерете веднъж седмично – желателно е да бъде по едно и също време от денонощието.

 Към първата част