Гръцки изследователи потвърдиха, че ефективно са успели да върнат процеса на менопауза, като подмладят яйчниците, пише medikforum.ru. Въпросната технология позволява на нежния пол отново да започнe възпроизводство на яйцеклетки и да има месечен цикъл. При една от жените, подложени на процедурата, менструацията се възобновила след 5-годишна менопауза. Това дава надежда на всички, които са влезли в менопауза, отново да забременеят, при това – ползвайки собствен генетичен материал, твърдят изследователи от гръцката клиника по лечение на безплодието Genesis Athens.

Методиката използва плазма, обогатена с тромбоцити (PRP) – концентрирана смес от субстанция в кръвта, способстваща растежа на клетките и способна да стимулира регенерацията на тъканите. Учените установили, че PRP също подмладява и яйчници, изгубили функциите си. След като плазмата била инжектирана, жените в менопауза възстановили месечния си цикъл. Взетите яйцеклетки на участничките в изследването са оплодени със сперматозоиди на партньорите им по метода ин витро.

Технологията може да се използва не само сред дами, които вече са в менопауза.

Вижте още на Новите родители.