Сред всички животински видове именно хората имат развити наистина забележителни ръце. И това най-вероятно означава, че правим нещо различно от всички тях и особено от нашите братовчеди – приматите. А сега антрополозите смятат, че са открили древна дейност на нашите предци, която е участвала сериозно в еволюцията на ръцете на човека. Става въпрос за трошенето на кости с цел извличане на техния костен мозък. Отдавна се смята, че дейности като хвърлянето на различни обекти, направата и използването на инструменти  и оръжия са допринесли до еволюцията на човешката ръка така, както я познаваме днес.

За да установят кои точно дейности са допринесли най-много за нейното еволюционно развитие, екип от учени са направили серия от експерименти, при които са използвали създадената от тях система от сензори за натиск, наречена Плайънс. Тя е трябвало да установи кои стави на ръката получават колко голям натиск при използването на ръката за определена дейност, и оттук да се извлече информация за това кои именно дейности са причинили промените в течение на хилядолетията, преди предците ни да еволюират в хомо сапиенс. Оказало се, че от всички симулирани дейности именно трошенето на костите е допринесло най-много за еволюцията на ръката.