Вид фитнес е свързан с по-високия коефициент на интелигентност

28 август 2017 г., 15:40
1085

По-високият коефициент на интелигентност е свързан с по-голям капацитет на сърцето и белите дробове. Maridav / Shutterstock

Мащабно изследване е открило връзка между фитнеса и логическото мислене. Изследването е проучило 1.2 милиона души и според резултатите младите хора, които са в по-добра физическа форма, имат по-висок коефициент на интелигентност и е по-вероятно да продължат с висше образование в живота си.

По-високият коефициент на интелигентност е свързан с по-голям капацитет на сърцетo и белите дробове, а не с по-голяма мускулна сила.  Капацитетът на тази органи е бил свързан както с логическите умения за мислене, така и с езиковото разбиране.

“Да сте в добра спортна форма означава също, че имате здраво сърце и капацитет на белите дробове, който позволява на мозъка да получава много кислород. Това вероятно е една от водещите причини да се наблюдава ясна зависимост между фитнеса, който повлиява благоприятно сърцето и белите дробове, но не се наблюдава при този фитнес, който доставя само груба мускулна сила”, обяснява професор Майкъл Уилсън, един от авторите на изследването.

Учените са установили, че тази връзка е плод не на генетични, а на фактори от околната среда. Или, с други думи, възможно е да повишите своя коефициент на интелигентност като подобрите спортната си форма и особено като правите такива упражнения, които заздравяват сърцето и увеличават капацитета на белите дробове.

“Показахме, че при младежите, които подобряват своята физическа форма в периода между 15 и 18 години, се увеличава и когнитивният капацитет. В тази връзка физическото възпитание е предмет, който има ключова роля в училищата и е абсолютно задължителен, ако искаме да се справяме добре по предмети като математика и други теоретични дисциплини”, добавя Уилсън.

Psy Blog