Когато открием огнище на хранително отравяне, ние проследяваме стъпка по стъпка кулинарните си перипетии в опит да стигнем до причината и да предотвратим повторен проблем от този тип. Но един нов сензор може да промени всичко това, пише Gizmodo.

Ново изследване, публикувано в ASC Infectious Diseases, разкрива техника, която комбинира два съществуващи метода в един-единствен тест за бърза диагностика. Тази техника използва комбинация от магнитен резонанс и флуоресценция за проверка на високи и ниски нива на бактерията E. Сoli едновременно. Нещо повече - тя не отнема толкова лабораторно време, колкото традиционните тестове. Резултатите, както посочва водещият автор на изследването Туина Банерджи, стават ясни почти мигновено. След 15 минути техниката дава надежден резултат за присъствието на E. Coli.

За момента тестът е калибриран само за проверка на E. Coli. Учените обаче са убедени, че може лесно да бъде адаптиран за откриването на други бактерии като салмонела или дори вируси, разпространявани не само чрез храната.

Все още има доста време, преди да може да купите подобна технология в магазина. Но ако тестът в крайна сметка успее да влезе в широка употреба – вероятно като бързо действащ, ръчен хранителен сензор – тя има потенциала да промени начина, по който се справяме с хранителните отравяния.