Фирма във Великобритания понастоящем провежда клинични изследвания на прототип на първата в света универсална противогрипна ваксина. Тя беше вечно изплъзваща си цел на много екипи по света и от нея се очаква много сериозен ефект върху световното население. Очаква се освен да намали драстично броя на ежегодните ваксинации, всеки насочен срещу един или няколко щама на грипния вирус, и да допринесе до подобряване на здравето на човечеството. Именно сега планетата посреща най-опасния грипен сезон в историята си според медици, а сезонната ваксина, за съжаление, далеч не е толкова ефективна, колкото трябва да бъде.

Причината за сезоните ваксини е проста: вирусът мутира непрекъснато и поразява с няколко различни щама по едно и също време. Новата ваксина ще работи на съвсем нов принцип, различни от принципите на всички досегашни ваксини. Тя ще усили Т-клетките, вид имунни клетки, които вече познават вируса на грипа добре, и ще използва сърцевината на вирусите, а не протеините по повърхността им, за да постигне това. Сърцевината на вируса почти не се променя, и това я прави перспективна цел за ваксината.