Учени от университета в Орегон, САЩ, са разработили препарат, който блокира разпространението на четири вида рак: на гърдата, на простатата, на дебелото черво и на белите дробове. Това бе съобщено в списание Nature Communications, цитирано от БГНЕС.

Препаратът се разработва под името KBU2046 и е тестван на мишки, инфектирани с рак. При перорално прилагане KBU2046 е надвил метастазите и е намалил разрушаването на костите. Учените са установили, е че действието на препарата е много щадящо и не дава странични ефекти, нито токсичен. Според ръководителя на изследването д-р Реймънд Бъргън принципът на действие на препарата е да се свързва с протеина HSP90β. „Лекарството действа по такъв начин, че свързвайки се с протеина, спира развитието на болните клетки, но не оказва никакво вредно влияние на здравите.

По думите на Бергън, на екипа са били нужни години, за да разбере как действа лечебният механизъм. За момента, той и колегите му смятат, че трябва да се работи в това направление, тъй като е по-обещаващо от търсенето на лекарство срещу рака. При ранно диагностициране, техният препарат спира размножаването на раковите клетки и може да спаси живота на човек. В бъдеще екипът учени ще се готви за изпитание на препарата върху хора. /РИА-Новости