Риба за повече интелект и по-добър сън

09 юни 2018 г., 21:20
455

Ние открихме, че омега-3 киселините намаляват антисоциалното поведение, и затова не бяхме наистина изненадани, че рибата стои зад всичко това. Снимка: Shutterstock

Яжте поне веднъж седмично, за да усетите резултатите. Според ново изследване, честото ядене на риба е свързано с повишаване на коефициента на интелигентност и с по-качествен сън. Изследването е едно от първите, които успява да свърже омега-3 киселините и с интелекта и със съня.

“Областта на тези проучвания е нова, реално сега се заражда”, обяснява д-р Джангонг Лиу, водещият автор на изследването. “Тук се фокусираме върху действието на омега-3, които идват директно от храната ни, а не от хранителни добавки, какво обикновено се случва.“

За целите на изследването учените са проследили 541 деца на възраст между 9 и 11 години в Китай. Онези от тях, които са яли риба веднъж в седмицата са имали 5 точки повече в коефициента си на интелигентност от онези, които не са яли. По-голямото количесто приемана риба в диетата се оказало свързано и с намалените разстройства на съня. Проф. Райн, друг учен от екипа, провел изследването, обяснява:

“Липсата на сън се свързва с антисоциално поведение, точно както и лошите когнитивни способности. Ние открихме, че омега-3 киселините намаляват антисоциалното поведение, и затова не бяхме наистина изненадани, че рибата стои зад всичко това. Консумацията на риба е наистина нещо много положително в диетите на хора от всички култури и трябва да се рекламира повече, отколкото наблюдаваме в момента.”

“Особено децата трябва да бъдат привикнати на консумация на риба в по-ранна възраст, защото въвеждането на специфичния й вкус е нещо деликатно. Децата са чувствителни към миризмите, и ако не са свикнали с някоя от тях, може да започнат да я отбягват.”

Psy Blog

Ключови думи:
Коментари