Със сигурност сте чували за хора, които, по една или друга причина, успяват да доживеят до дълбока старост – до 110, че и повече години. Каква е тяхната тайна? Учени от института Рикен в Япония смятат, че са я открили.

„Успеем ли да открием връзката между имунната система, стареенето и дълголетието, ще спомогнем и за увеличаване продължителността на живота“, коментира Косуке Хашимото, ръководителят на единственото по рода си изследване.

Както знаете, колкото повече остаряваме, толкова по-голям е рискът от рак и други болести, застрашаващи живота ни. Причината е, че имунните Т-клетки в тялото ни, които унищожават микроби и вируси, намаляват. В телата на суперстолетниците обаче те се срещат в изобилие.

В рамките на проучването екипът на Хашимото се взима кръвни проби от седем суперстолетници и анализира техните имунни клетки. Впоследствие ги сравнява с кръвта на други петима души на възраст 50-80 г., подбрани на случаен принцип.

Оказва се, че „имунната система на суперстолетниците може да предостави защита срещу вирусни инфекции и развитие на тумори, осигурявайки изключително дълголетие - отбеляза Хашимото. – А това от своя страна обяснява защо в повечето случаи суперстолетниците прекарват по-голямата част от живота си в добро здраве."

Изследователите установяват също така, че CD4+, особен вид T-клетки, се срещат до 5 пъти повече у суперстолетниците, отколкото у по-младите от тях участници. Не е ясно защо и как това удължава живота.

"С напредъка на възрастта съставът на тези Т-клетки се изменя - коментира Хашимото. - Въпреки че  имунните клетки у суперстолетниците да не са подробно изследвани, имунната им система несъмнено е съхранила способността си да се бори с инфекциите и рака."