Свръхдозите само в САЩ са отговорни за около 60 000 смъртни случая през последната година, но учените се надяват, че нови ваксини, които ще направят мозъка “имунизиран” срещу променящи съзнанието химически вещества, може да разреши кризата с опиатите в близко бъдеще.

Комбинирана ваксина, която осигурява защита, както от ефектите на хероина, така и от ефектите на синтетичния опиоид фентанил се разработва от изследователи в САЩ. Те се надяват, че един ден тя ще помогне да се избегне пристрастяването и да се предотвратят фаталните свръхдози.

Според учените засилването на употребата на синтетичните наркотици означава, че използването на ваксини за противопоставяне на вредното въздействие на наркотиците може да е по-важно от всякога.

“Има спешна нужда да се открият ефективни лекарстени средства, които да се справят с пристрастяването към наркотиците. Все по-често наркозависимите използват синтетични наркотици, като понякога силата на някои от тях надвишава силата на хероина 100 пъти”, коментира химика Ким Янда от изследователския институт Скрипс в Калифорния.