Най-доброто време за сън, което намалява тревожността

10 април 2017 г., 17:10
3065

ruigsantos / Shutterstock

Да спите по подходящото време, т.е., редовно и рано, се оказва свързано с намаляването на тревожността, откри ново изследване.

Тези, които си лягат по-късно също така биват засипани с негативни мисли, за рачлика от тези, които спазват по-редовни часове за сън.

Хората, които имат редовни отрицателни мисли по правило усещат, че нямат контрол над тях.

Те се тревожат твърде много за бъдещето и за миналото и мислите се промъкват и в ежедневния им живот.

Тези мисли са свързани с депресията, тревожното разстройство, обсесивно-компулсивното разстройство и социалната тревожност.

“Спазването на редовни часове за сън може да се окаже евтин и лесно разпространим начин да се справите с натрапчивите мисли,” обяснява Джейкъб Нота, водещият автор на изследването.

“Ако по-нататъшните изследвания подкрепят връзката между избирането на времето за сън и повтарянето на отрицателните мисли, един ден това може да доведе до нов начин за лекуване на хора, които имат определен спектър от психически разстройства.”

“Доброто разбиране на връзката между намаленото време за сън и психопатологията вече показа че фокусирането на услията върху контрол на съня в клинични условия също може да доведе до намаляване на симптоми в психопатологията,” добавя Мередит Коул, съавтор в изследването. 

Източник: Psy Blog

Коментари