Невронните импланти могат да усилят паметта и това не е новина, но учените са намерили нов метод, при който устройството първо “слуша мозъка”, преди да се задейства, и така ефектът му е много по-голям. При метода на т.нар. “затворена връзка” е установено, че при доброволци може да се подобри припомнянето на списък от думи с близо 15%. Учените се надяват, че този успех един ден може да помогне при лечението на страдащи от дегенеративни неврологични състояния, като например болестта на Алцхаймер. За да тества устройството, екипът, съставен от учени от университета в Пенсилвания и университета Томас Джеферсън, набира 25 пациенти, които са подложени на клинични наблюдения по време на лечението си за епилепсия.

Те са подходящи кандидати, защото при тяхното наблюдение е било необходимо да се поставят сонди в мозъка, точно както и при устройството за усилване на паметта. Учените се опитват чрез фино настройване на електрическата активност на сондите да активират определени дялове от мозъка, които участват в паметта, но само в момент, когато паметта се е опитвала да извика даден спомен. В останалото време, когато паметта не се е опитвала да извика такъв, устройствата не са били активирани. При новия метод, използван от екипа, устройството е променяло електрическата стимулация в зависимост от информацията, която е била декодирана от невронната активност на мозъка, в дяла, наречен латерален темпорален кортекс.