Пиенето на кафе на гладно може да наруши контрола на кръвната захар, твърдят изследователи от университета в Бат във Великобритания.

За да достигнат до това заключение, учените са провели експерименти върху доброволци, разделени на две групи. Първата е консумирала подсладена напитка непосредствено след събуждане. Тя се е равнявала по съдържание на калориите, които съдържа една стандартна закуска. Втората група пък първо е пила силно черно кафе и едва 30 минути по-късно - въпросната подсладена хранителна напитка.

Накрая изследователите взимат кръвно проби от всички участници в експеримента, за да проверят нивата им на глюкоза.

Оказва се, че пиенето на кафе преди закуска повишава кръвната захар с 50%. Според учените в дългосрочен план подобни скокове на този показател могат да доведат до нарушаване на толерантността на организма към глюкозата, което от своя страна увеличава риска от развитие на диабет тип 2.

Авторите на изследването отбелязват, че не трябва да се отказвате напълно от сутрешното кафе - достатъчно е да закусите обилно, преди да го изпиете.

Изследването е публикувано в „British Journal of Nutrition.