Карантинните мерки са спасили повече от 3 милиона живота по време на пандемията от коронавирус в Европа, сочи проучване, цитирано от ВВС. Екипът на Imperial College London, който стои зад изследването, заяви, че “смъртният брой би бил огромен” без социалната дистанция и оставането у дома.

Учените предупредиха въпреки това, че само малка част от хората са били заразени и че ние все още сме само „в началото на пандемията“.

Проучването оценява въздействието на ограниченията в 11 европейски страни – Австрия, Белгия, Дания, Франция, Германия, Италия, Норвегия, Испания, Швеция, Швейцария и Великобритания до началото на май. По това време от коронавирус в тези страни са починали около 130 000 души.

Изследователите използвали математическо моделиране за болести, за да предскажат колко смъртни случаи би имало, ако нямаше такива строги мерки срещу Covid-19. Всъщност разработката идва от същата група, която ръководи решението на Обединеното кралство да премине в карантина.

Според учените, 3,2 милиона души биха загинали до 4 май, ако не са били мерки като спиране на бизнеса и съветване на хората да останат у дома. Това означава, че карантината е спасила около 470 000 живота във Великобритания, 690 000 във Франция и 630 000 в Италия, сочи докладът. Той е публикуван в списание Nature.

Изследователите смятат още, че до 15 милиона души в цяла Европа са били заразени от коронавирус до началото на май.

Източник: ВВС / Gospodari