Науката подозираше за това отдавна, но едва през 2015 година астрономите успяха за първи път да осигурят визуално доказателство за тръбните плазмени структури, които се намират във вътрешните слоеве на магнитосферата, която обвива Земята. “В продължение на 60 години учените вярваха, че такива структури съществуват, но само като ги визуализирахме за първи път в историята, осигурихме научно доказателство за тяхното съществуване”, обяснява Клео Лои от университета в Сидни. Студентката по астрофизика е истинския автор на изследването, което е част от нейната бакалавърска дипломна работа, и която е била публикувана във влиятелно списание по геофизика.

“Откриването на тези уникални структури е изключително важно, защото те причиняват нежелани изкривявания на електронните сигнали и поради това могат да засегнат гражданските, научните и военните комуникации и навигационните системи, които се управляват от сателитите. Затова е просто наложително плазмените тунели да бъдат разбрани максимално бързо”, коментира Лои. Областта около Земята, която се заема от магнитното поле на планетата, което се нарича магнитосфера. Е запълнено с плазма, която е създадена от атмосферата, когато се йонизира от слънчевата светлина.