Учени от Кеймбриджкия университет изследваха невронните връзки в мозъка и установиха кои спомени се заличават най-често по време на сън.

За да достигнат до това заключение изследователите решават да проведат експерименти върху опитни мишки. Те стимулират невронните им връзки, докато гризачите се намират във фаза, сходна с тази на бавния сън при нас.

Оказва се, че онези връзки, които съдържат по-актуална информация, се засилват, докато тези, ангажирани с второстепенни факти – отслабват, а впоследствие – и изчезват.

Факт е, че мозъкът ни може да съхранява изключително много информация. За да се поддържат невронните  връзки и тяхната активност обаче, е необходимо много енергия. Далеч по-ефикасно е да се съхранява само най-важното и най-необходимото. Дори и в случаите, когато нашето сиво вещество не пази цялата получена информация, то изгаря 20 процента от употребяваните от нас калории.

Заличаването на спомените помага да се предотврати превъзбуждане на нервната система, коментира авторът на изследването Ана Гонсалес Руеда. Мозъкът може да съхранява важната информация в продължение на дълъг период, без да губи необходимите факти.