Учените отдавна са на мнение, че изпълненото с течност пространство около белите дробове служи като предпазен пояс от външно увреждане. Изследване установи, че то съдържа мощни противовирусни клетки, които се насочват към белите дробове при грипна инфекция, съобщи електронното издание "МедикълЕкспрес".

Става дума за имунните клетки макрофаги.

"Названието им означава, че могат да "ядат" много. Те поглъщат бактерии, вируси, ракови клетки, умиращи клетки. Всъщност те поглъщат всичко, което им изглежда чуждо тяло, и го унищожават", каза вирусологът Джулиет Морисън от Университета на Калифорния Ривърсайд, ръководител на изследването. "Бяхме изненадани да ги открием в белите дробове, защото никой досега не е забелязвал, че тези клетки навлизат в дробовете, когато има инфекция".

Резултатите от изследването, публикувано в изданието "Протоколи на Националната академия на науките" в САЩ, детайлно показват как при грипна инфекция макрофагите напускат външната обвивка на белите дробове и преминават вътре в тях, където намаляват възпалението.

"Това изследване показва колко е важно не само това, което се случва в белите дробове, а и извън тях. Клетки, които обичайно не са свързани с белите дробове, имат голямо въздействие върху белодробните болести и здраве", каза Морисън.