Космосът ни предлага много мистерии, които астрономите още се борят да разгадаят, но има една, която е в нашата собствена Слънчева система и остава необяснена – защо Венера и Уран се въртят в различни посоки от тези, в които се въртят останалите планети от Слънчевата система?

Венера се върти от изток на запад, докато Уран е толкова наклонен, че се върти на практика върху страната си. Всяка друга планета, включително Земята, се върти от запад на изток, и учените още не са установили  защо.

Планетите трябва да се въртят в една посока, защото Слънчевата система е била формирана от колапсирането на горещ облак от газ и досега е било прието, че посокато на спина на повечето планети, като Земята, е наследила посоката на движение на древния облак.

Но Венера и Уран са изключения и имат ретроградно движение, което е обратно на посоката на ротацията на слънцето? Защо това е така?

Една от теориите е, че и двете планети са се въртяли в същата посока, както останалите но са били ударени от масивни обекти, може би дори други планети, които са променили ротацията им в другата посока.