Космосът ни предлага много мистерии, които астрономите още се борят да разгадаят, но има една, която е в нашата собствена Слънчева система и остава необяснена – защо Венера и Уран се въртят в различни посоки от тези, в които се въртят останалите планети от Слънчевата система?

Венера се върти от изток на запад, докато Уран е толкова наклонен, че се върти на практика върху страната си. Всяка друга планета, включително Земята, се върти от запад на изток, и учените още не са установили  защо.

Планетите трябва да се въртят в една посока, защото Слънчевата система е била формирана от колапсирането на горещ облак от газ и досега е било прието, че посокато на спина на повечето планети, като Земята, е наследила посоката на движение на древния облак.

Но Венера и Уран са изключения и имат ретроградно движение, което е обратно на посоката на ротацията на слънцето? Защо това е така?

Една от теориите е, че и двете планети са се въртяли в същата посока, както останалите но са били ударени от масивни обекти, може би дори други планети, които са променили ротацията им в другата посока.

През 2011 година симулации показаха, че е по-вероятно серия от по-малки колизии, а не един голям удар, да е наклонил ъгъла на спина на Уран до 98 градуса. Алтернативната хипотеза е била, че Уран е имал много голям спътник, който е причинил наклона на орбитата му, и в един момент е бил ударен от друга планета.

Хипотезите при Венера са, че е започнала да се върти срещу стрелката на часовника, после е намалила скоростта си на въртене до покой и след това е започнала да се върти в посока по часовниковата стрелка.

Това може да обясни много ниската скорост на ротация на планетата днес – на Венера дните са по-дълги от годините и Слънцето изгрява от Запад.