Немски теоретичен физик предложи модификация на първия междугалактически космически кораб, който човешката цивилизация ще построи, по такъв начин, че да успее да забави скоростта си достатъчно и да застава в орбита около отдалечени планети и да спусне към тях семената на живота от Земята.

Клаудиус Грос, от Гьоте института във Франкфурт смята, че трябва да се отнесем сериозно към възможността. Според него пренасянето на живота в космоса и разпространяването му сред далечни планети има приоритет пред колонизацията на други светове от човека. Според него тази технологично асистирана панспермия е съвсем в рамките на технологичните възможности на човечеството. Брейктру старшот е амбициозен план да се изпрати първата сонда на Алфа от Кентавър, нашата най-близка съседна звезда в Космоса, след Слънцето. Корабът ще използва лазерна система на задвижване, пътешествието ще отнеме 20 години и ще наложи сондата, която тежи самоедин грам, да се ускори до скорост от 160 милиона километра в час или една пета от скоростта на светлината.