През идния уикенд ни очаква нов звезден спектакъл. Този път наред са северните Тауриди.

Уви, интензитетът на този метеорен поток, породен от кометата "Енке", не е особено голям. В нощите около 11 ноември по-наблюдателните от вас ще могат да забележат между 5 и 10 „падащи звезди“ на час. За сметка на това обаче небесното шоу ще е зрелищно, тъй като това всъщност ще бъдат особено ярки болиди.

За първи път метеорите са наблюдавани още през XI век в Китай, но в Европа са получили известност през 1869 г. Макар че през ΧΙΧ век северният клон е наблюдаван често, никой от астрономите не свързвал наблюдаваната активност от съзвездие Телец с периодично действие на потока.

Виж още: Каква е разликата между астероид, метеор и метеорит?

Осверн това когато става дума за максимум на Северните Тауриде, нещата стоят малко по-различно от останалите потоци през годината, чийто пик се свежда до една-две нощи, понякога и до няколко часа. С почти еднаква вероятност може да наблюдавате същото количество метеори и утре, и няколко вечери след 11-12 ноември.

Според актуалните прогнози на облачността в следващите дни от България видимостта ще е най-добра в западната половина на страната в нощта на петък срещу събота.