През 2024 г. за първи път на Луната ще стъпи жена

14 май 2019 г., 14:32
244

На 16 юли 1969 година НАСА изстреля с помощта на ракетата "Сатурн 5" космическия кораб "Аполо- 11". Спускаемият апарат на експедицията осъществи първото в историята кацане на Луната на 20 юли същата година. На повърхността на естествения спътник на Земята стъпиха астронавтите Нийл Армстронг и Едуин Олдрин, припомнят агенциите.

Снимка: J.K. York / Shutterstock

NASA кръсти най-новата си програма за изпращане на астронавти на Луната "Артемида". Именно благодарение на нея, през 2024 г., на земния спътник ще стъпи за първи път жена.

Артемида е древногръцката богиня на лова, плодородието, богиня на женското целомъдрие, покровителка на всичко живо на земята. Тя дава щастие в брака. Самата тя е девица.

От НАСА са избрали това име, тъй като Артемида е древногръцка богиня, сестра на Аполон, чието име бе използвано за първата лунна програма на САЩ през 60-70 години на миналия век. Освен всичко останало, Артемида е сестра-близначка на Аполон и е богиня на Луната.

В понеделник президента на САЩ Доналд Тръмп взе решение да отдели допълнителни 1,6 милиарда долара към бюджета на НАСА, за усвояване на Луната и Марс. По-рано администрацията на САЩ взе решение да започне подготовка за полети на автоматични апарати и пилотирани космически кораби до Луната, като използва тази програма като важна стъпка за организиране на пътувания в далечния космос, на първо място до Марс.