Астрономите били шокирани да установят, че галактиката  NGG 6872 може да побере пет подобни на Млечния път, пише Би Би Си.

Преглеждайки данните от сателита GALEX за районите на звездообразуване около NGG 6872, учените се натъкнали на огромна ивица ултравиолетова светлина от младите звезди, която дава представа за реалните размери на галактиката.

До момента беше известно, че NGG 6872, която се намира на около 212 милиона светлинни години в съзвездието Паун, е измежду най-големите от своя вид. Вниманието на астрономите е било насочено към отделни региони в нея.

"Не търсех най-голямата спирална галактика - тя дойде като подарък", казва Рафаел Еуфрезио от Центъра за космически полети Goddard на NASA и Католическия университет на Америка (CUA).

Близо до NGG 6872 се намирала галактиката  IC 4970, която изглежда се е сблъскала с нея неотдавна.  Данните от GALEX - космически телескоп, който засича ултравиолетовата светлина от новите звезди - показват, че спиралната галактика е пораснала значително вследствие на сблъсъка.