Въпреки неотдавнашните проблеми в космическата програма, нов екип от астронавти ще полети към Международната космическа станция на 3 декември.

В момента тримата души от Русия, Канада и САЩ се подготвят в Звездното градче край Москва. Те ще останат в най-големия орбитален комплекс половин година.

Припомняме ви, че на 11 октомври изстрелването на космическия кораб "Союз" с двама космонавти на борда се провали заради авария на ракетата носител - две минути след излитането й от космодрума Байконур. Аномалията в работата на ракетата-носител се появява около 165 секунди след изстрелването. Екипажът е съобщил за вибрации и моментно усещане за безтегловност. Точно в този момент е трябвало да се отделят ускорителите на първата степен на ракетата.

Предполагаше се, че този инцидент, който за щастие завърши благополучно за астронавтите Ник Хейг и Алексей Овчинин, ще има сериозни дълготрайни последствия за цялата световна космическа индустрия. Дори се спекулираше, че Международната космическа станция може да остане без екипаж след Нова година. Ако на 3 декември всичко мине по план обаче, новият екип от астронавти ще се настани удобно на борда на МКС.