Няма причини за паника, но учени откриха, че макар и много бавно кислородът в атмосферта на Земята намалява и причините са това за момента са неясни.

След като анализирали въздушни мехури в ледени сърцевини от Гренландия и Антарктика, екип от Принстън е открил, че нивата на кислород са паднали с 0.7% за последните 800 000 години. Разбирането на истинските причини, довели до този спад могат да се окачат ключови за бъдещето  на планетата.

Стигането до прецизен отговор няма да бъде лесна задача – кислородът на земята непрекъснато се рециклира от хора, животни, растения и дори силикатни скали. За момента сърцевините на ледовете са най-добрите източници на информация за нивата на кислород.

“ние направихме анализа по-скоро от интерес отколкото с някакви очаквания,” казва ученият Даниел Столпър. “Ние не знаехме дали кислородът ще остане на едно ниво, дали ще пада или ще се качва. Оказа се обаче, че има много ясна тенденция.”

За момента, доколкото касае екосистемите на Земята, спадът е тривиален, но може да е информативен за условията, които правят планетата обитаема.