Космическият обект NGC 6052, разположен на 230 млн. светлинни години от нас, всъщност представлява две сблъскващи се галактики. Те са открити за първи път през 1784 г. от Уилям Хершел и са класифицирани като една-единствена неправилна галактика заради особената си форма.

Днес обаче знаем, че NGC 6052 всъщност се състои от две галактики, които са в процес на сблъскване. Тази конкретна снимка, която виждате, е направена от широкоъгълната камера 3 на космическия телескоп „Хъбъл“ на NASA.

Преди много време гравитацията привлича двете галактики и предизвиква хаоса, който наблюдаваме днес. Звездите и на двете места вече следват нова траектория заради новите гравитационни ефекти. Реален сблъсък между отделните звезди обаче е нещо наистина рядко, тъй като те са малки спрямо разстоянието помежду им. Рано или късно галактиките ще се слеят в едно стабилно цяло.

Нашият собствен Млечен път ще претърпи сходен сблъсък с най-близкия ни галактически съсед – Андромеда. Това обаче ще се случи чак след 4 млрд. години.