Когато са в условия на безтегловност астронавтите са изложени на риска да вдигнат температура, откри ново изследване. Този вид “космическа треска” идва дори и когато тялото е в почивка. Откритието обогатява разбирането ни за това как човешките същества се справят с пребиваването си в орбитата на Земята. Температурата не се вдига внезапно. Тя се увеличава в течение на месеци, докато тече процеса на адаптирането на тялото за живот в условия на безтегловност. След около два месеца и половина температурата на тялото при астронавтите редовно започва да надхвърля 40 градуса по Целзий и отива с 1 градус над нормалната температура от 37 градуса, дори когато астронавтите не са извършвали никаква работа в орбита.

“Ние развихме нова технология, която комбинира сензор за температурата на кожата със сензор за потока на температурата. Устройството е способно да улови дори и минимални промени в артериалното кръвно налягане”, обяснява ученият от екипа, направил устройството, Ханс-Кристиан Гунга. Изследването им е било част от продължаващите усилия да разберем как астронавтите могат да се справят с продължителните пътувания през космоса. До момента са били направени много малко изследвания по проблема как безтегловността засяга вътрешната телесна температура, която е регулирана в много тесни граници, докато сме на Земята.