Мозъкът на някои деца в предучилищна възраст, които още не са се научили да четат, реагира на написаните букви и думи така, както мозъкът на възрастен човек, пише gazeta.ru. За това си откритие съобщават учени от Университета Льовен, Белгия, които изследвали как реагират определени областти от мозъка на децата на различни символи.

По време на изследването учените предложили на 40 деца на възраст 5 години да прегледат произволни букви и псевдобукви, думи и псевдодуми, като през това време главният мозък на децата се изследвал с магнитно-резонансна томография. Учените уточняват, че децата имали представа от букви, но не можели да четат.

Само две минути след началото на експеримента станало ясно, че задната част на лявото полукълбо на мозъка, която отговаря за възприемането на буквите и тяхното съчетаване, реагира на символите по различен начин: мозъкът на някои деца реагирал на думите и буквите на практика така, както мозъкът на възрастен човек.

Доскоро се смяташе, че за да се появи такава реакция, детето трябва да се е учило да чете минимум една година.

Авторите на изследването твърдят, че то доказва как в зависимост от работата на главния мозък може рано да се предскаже дали детето е предразположено към бързо усвояване на четенето или не.

Още подобни любопитни новини ще намерите на сайта на Новите Родители!