Учените от години знаят, че противовъзпалителните лекарства облекчават менструалните болки и ги препоръчват в подобни случаи. Наскоро обаче мащабно изследване на учени от Калифорнийския университет в Дейвис откри, че всички спазми и подуване, правещи този тип болки особено неприятни, може да се дължат на възпаление. Откритието може да помогне на учените да открият по-ефективни методи за лечение на предменструалния синдром (ПМС) от това, с което разполагаме днес.

В проучването, обхващащо 2939 жени в САЩ, учените са открили, че тежките предменструални симптоми кореспондират с протеин, известен като hs-CRP – биомаркер за наличието на възпаление в организма. Колкото повече от него има в организма, толкова по-тежки са симптомите – коремни спазми, болки в гърба, повишен апетит, подуване, болки в гърдите. Единствено главоболието е изключение, пишат учените в Journal of Women's Health.

Около 80 процента от жените изпитват някои от симптомите на PMS. И въпреки това е изненадващо колко малко изследвания са посветени на това. В момента най-добрите опции, с които разполагаме за облекчаване на симптомите са ибупрофенът и други разпространени противовъзпалителни и ако случаят е наистина тежък – противовъзпалителното Acidum mefenamicum (DCI).

Както преди време един преподавател по репрудоктивно здраве в Лондонския Юнивърсити Колидж каза в интервю за Quartz, менструалните болки могат като усещане да са силни като при инфаркт и въпреки това и до ден днешен проблемът бива пренебрегнат „защото на мъжете не им се случва“. Затова и не е изненада защо жените астронавти избират по един или друг начин да избегнат менструацията – най-често чрез противозачатъчни таблетки – и лекарите днес смятат, че това е напълно безопасна и разумна опция и за останалите жени, които могат да си го позволят.

Засега това което може да се каже е, че ще облекчите ПМС, ако избягвате всичко, което избягвате, когато имате възпаление, а противовъзпалителните лекарства наистина помагат.