Ако случайно сте записали първия си курс по висша математика в университета и пак сте се сблъскали със сложния математически анализ, може да се успокоите – дори и да бяхте внимавали в гимназиалните часове по анализ, това нямаше да ви помогне особено впоследствие. Изследване на 6200 първокурсници от 133 колежа и университета в САЩ откри, че е по-полезно да усвоите наистина добре основните идеи и понятия на математическия анализ, като диференциалното смятане и интегралното смятане, отколкото да се опитвате да се подготвите толкова добре, че да изкарате отличен на последния курс в университета, който покрива най-сложния материал в областта.

Оказва се, че има само два типа хора: тези, които успяват да разберат математическия анализ от първия път и всички останали. Оказва се, че курсът по математика в гимназията е помогнал донякъде само на слабите студенти, но не и на останалите. Но това, което наистина може да промени нещата, е вниманието на учителя и личното му отношение към учениците и предмета, който има славата на един от най-трудните за усвояване по цял свят.

Science Alert