Приятелството е изкуство. За да бъдеш добър приятел, трябва да си готов да даваш,  но не толкова много, че да изгубиш себе си, пише Harvard Business review. Трябва да знаеш какво искаш и да го преследваш, докато помагаш на другите да постигнат това, което те искат.

Трябва да съхраниш индивидуалността си, докато получаваш подкрепа от другите.  Трябва да се грижиш и да обичаш хората, с които не си съгласни понякога.

И да, трябва да си готов да даваш поне толкова от това, което получаваш!

Освен съвет, това е и рецепта за щастието, твърди престижното издание и посочва за пример изследванията на д-р Елизабет Дън от Университета на Британска Колумбия, която доказва, че парите могат да купят щастие...стига да са похарчени за други хора. Тя анкетирала 600 американци и установила, че харченето на пари за подаръци и благотворителни организации носи по-голямо щастие от това да ги харчиш за себе си.

Така че да имаш приятели и да се отнасяш към тях щедро е добра стратегия в живота. Но как е в бизнеса?

Ако изгледате поне един епизод на което и да е риалити шоу, в което участниците се състезават помежду си, ще чуете поне няколко пъти репликата: „Не съм тук, за да създавам приятелства”.

Не е ли обаче в добронамереното сътрудничество ключът към успеха? Ако погледнем статистиката, най-разпространеният начин за намиране на работа е чрез приятели.

А  когато сте на работа и имате приятел до себе си, това ви помага още повече. Според проучване на „Галъп Интернешанъл”, 36% от хората, които казват, че имат приятел в работата си, са по-продуктивни и успешни от онези, които нямат.

Друго проучване пък установява, че хората, които имат трайни и силни приятелства от гимназията, получават с около 2% по-високи заплати.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.