Спохожда ви велика идея, но колегите ви посрещат с мълчание.

Няма как. Изследванията показват, че креативността, която принципно се възприема за фактор на положителната промяна, реално притеснява хората.

Изводите са направени въз основа на два експеримента, проведени от Университета на Пенсилвания от 2010 г. В тях са участвали над 200 души.

Изследователите достигат до заключението, че хората отхвърлят креативните идеи за сметка на такива, които са практически изпитани и проверени. Освен това обективните доказателства в полза на обосноваността на една креативна идея не мотивира хората да я приемат. Често обаче тази предубеденост е добре прикрита и дори недоловима.

Участниците в проучването реагирали негативно на идеята за маратонки, оборудвани с нанотехнология, която подобрява охлаждането на краката и комфорта на обувката.

За да изкарат на преден план предразсъдъците срещу креативното мислене, учените прибягват до помощта на технология, измерваща несъзнателното предубеждение. Онова, което често хората не искат да признаят, като расизма например. Резултатите показали, че хората съзнателно твърдят, че искат креативни идеи, но в действителност ги свързват с негативни думи като „повръщане“, „отрова“ и „агония“.

Източник: Мениджър Нюз