Детето не обича броколи. Опитайте малка хитрост – покажете му с каква наслада вие ядете този полезен зеленчук. Хапвайте с усмивка и коментирайте, колко ви харесва.
Психолози от университета в Астън (Великобритания), чиято статия е публикувана в списанието Appetite, реши да тества

как изражението на лицето на възрастните влияе

върху готовността на детето да яде здравословни, но не много вкусни храни - по-специално зеленчуци.
Учените провели експеримент със 111 момчета и момичета на възраст между четири и шест години. Децата гледали трите видеоклипа: единият показвал непознати възрастни, които с удоволствие похапвали сурово броколи, другия показвал същите хора, които се хранели с неутрално изражение, а третият клип въобще не бил свързан с храна.
След това родителите трябвало да оценят желанието на децата да опитат сурово броколи. Те определяли това

по скала от едно до седем

- едно е пълно отхвърляне, а седем – удоволствие. Те трябвало също така да отбележат колко грама броколи са изяли децата.

Учените не случайно избрали сурово броколи. Те са сред най омразните, леко горчиви зеленчуци, които не се харесват и на малки, и на възрастни.
Предишно проучване доказа, че не само вкусът, но и миризмата им отблъскват.

Миризмата е резултат от химична реакция, която се случва в устата и  при нея се отделя гадна миризма. Причината е, че се смесват ензими от зеленчуците с бактерии от слюнката, а при взаимодействието между тях се

отделя много неприятната миризма на сяра

Зеленчуците от тази група съдържат S-метил-цистеин сулфоксид. Именно заради високото ниво на това летливо вещество децата не ги обичат.
Обяснение има, но решение до този момент учените не бяха предложили.
Сега те имат едно. Оказва се, че

гледката на усмихнати възрастни,

поглъщащи сурови броколи с доволно изражение на лицата, има магически ефект.
Например, тези деца, които гледали положителни видеоклипове, не само по-често искали да опитат тези зеленчуци, но средно изяждали два пъти повече броколи (11 грама) в сравнение с тези, които гледали неутрални видеоклипове (5 грама).
Очевидно примерът на възрастните кара децата да вярват, че суровите броколи са вкусни.
Заслужава си да опитате, защото броколи, карфиол и зеле са особено добри източници на основни хранителни вещества, включително витамини С, А, Е и К, фибри, фолиева киселина, калций, желязо, калий и фосфор и диетолозите препоръчват те да бъдат включвани редовно в менюто на подрастващите.
Така че, ако искате децата ви да ядат зеленчуци с желание и без скандали, яжте ги сами с усмивка и доволно изражение.

Новите родители