Група учени от Англия, Швеция и САЩ „изведоха“ формулата на щастливия и дълготраен брак. В процеса на проучването те събрали и анализирали факторите, които влияят и укрепват съюза между мъжа и жената. Оказало се, че възрастовата разлика е важна. Тя не бива да е много голяма. Мъжът обаче трябва да е по-възрастен. А идеалната разлика между двамата да е до 6 години, не повече.

Учените смятат също така, че финансовата независимост и стабилност на партньорите е от значение. Това дава възможност всеки да се чувства свободно във взаимоотношенията и да има равни права.

Още един важен фактор за безоблачните отношения е интелектуалното ниво на двамата. Колкото те са с по-високо IQ , толкова по-щастлив е бракът.

Друго самостоятелно проучване пък доказа, че хората, израснали в щастливи семейства, на свой ред са по-привързани към партньора си. До тези изводи стига екип учени от университета на Пенсилвания, след като в продължение на 78 г. проследява живота на 81 мъже. Изследователите установили, че мъжете, които са били щастливи в детството си, по-умело управлявали негативните си емоции в зряла възраст.

Източник: Новите родители