Учени от Италия откриха свидетелства, които сочат, че неизвестен вирус, който се разпространява чрез слюнката може да има връзка с необяснимото безплодие при жените.

Освен да ви накара да се замислите още веднъж, преди да се целувате с някого, откритието може да доведе до нови възможности, които да помогнат на някои от 10-те процента жени, които не могат да заченат дете.

Това не е първият път, когато вирусът, известен като HHV-6A (един от няколко човешки херпес вируси) е бил свързан с целувките, но никой по-рано не е открил връзката му с безплодието, пише The Telegraph.

Екипът под ръководството на Роберта Ризо от Университета на Ферара в Италия изследва 30 жени с необясними проблеми с плодовитостта и установява, че 13 (43%) са имали инфекция с HHV-6A в матката. Вирусът не е открит в контролната група, включваща 36 жени без репродуктивни проблеми.

HHV-6A до голяма степен е още загадка за учените. Инфекциите с него и с неговия близък родственик HHV-6B обикновено са „тихи“ - протичат без забележими симптоми.

Изследването, публикувано в научното издание PLOS One, установява, че всички жени, инфектирани с HHV-6А са имали необичайно високо количество цитокини - сигнални протеини, които помагат клетките да взаимодействат, и играят важна роля в развитието на оплодената яйцеклетка и плода.

Установени са и високи нива на  хормона естрадиол. Изследователите смятат, че този хормон по някакъв начин да задейства инфекцията с HHV-6А.

Добрата новина е, че учените да открият как да лекуват инфекцията, това би означавало, че засегнатите жени ще са могат да заченат, без да прибягват до скъпи и сложни процедури като оплождане ин витро.