Обичате ли тапиока? Този десерт все по-често навлиза в нашата кухня. Вкусният екстракт се получава от растението маниока. Най-често се приготвя като пудинг, но могат да бъдат приготвени и други десерти и бонбони. Най-полезната част на това растение е коренът, който е груб, с цилиндрична форма и кафяв цвят. Месото е с високо съдържание на въглехидрати, витамини, минерали и органични съединения. Не се консумира сурово. Основно се отглежда в Южна Америка и по-точно в Бразилия. foodpanda, подбра основните качества на тапиоката, която е много полезна.

- Това е безглутеново растение и често се използва вместо пшеница.

- Спомага за увеличаване на кръвообращението и броя на червените кръвни телца.

- Подобрява храносмилането и намалява холестерола; засилва метаболитните дейности на тялото, защитава минералната плътност на костите, поддържа баланса на течностите в тялото.

- Препоръчва се висока консумация от болни от Алцхаймер.

- Тапиоката е восоко токсична и се консумира само правилно приготвена. Растението произвежда цианид, който е изключително отровно съединение за хората.

- Преработва се под формата на люспи, пръчици и перли.

- Богат източник на фибри, „добър” холестерол и протеин. Съдържа витамин В, В6, фолиева киселина, желязо, манган, калций, мед и селен.

- Една чаша тапиока набавя 45% от дневния прием на въглехидрати.

- Тапиоката се използва както за отслабване, така и за здравословно наддаване на тегло, особено след заболяване, травма, операция, или хранително разстройство.

- Богатството на витамин К, което съдържа, помага за добро психично здраве. Бори се със свободните радикали, които могат да причинят повреда на мозъчните клетки.