- Избягвайте да ангажирате децата с прекалено много дейности още от самото начало – за тях е трудно да започнат на „8-часов работен ден“ изведнъж! Включвайте постепенно и дозирано ангажиментите им, като им осигурите достатъчно време за собствени занимания, игра и почивка, като това е валидно и необходимо не само за децата в начална училищна възраст, а и за навлизащите и навлезли в тийнейджърските години.

Снимка: Shutterstock

Малките, а и поотрасналите ученици се справят със задачи, които са ясни, структурирани и съобразени с възможностите към момента. Затова адекватната преценка и постепенно усложняване на задачите за изпълнение и плавното увеличаване на натоварванията остава основна отговорност на възрастните. Този процес е важен за децата от гледна точка на успешното им справяне и усещането за удовлетвореност от успеха, които са свързани с положителната самооценка на детето.

Честит 15 септември, бъдете спокойни и целенасочени, учете и децата си на това, и успехите ще дойдат!

Русана Гаджанова е клиничен психолог. Работи с деца, родители, индивидуални клиенти и групи. Сертифициран треньор по позитивно родителство и член на Дружество на психолозите в България от 2005 г. В последните години се занимава с арт терапия и води тренинги и обучения на професионални екипи.

тел. 0886/320 659; e-mail: russana_g@abv.bg, facebook: АРТ – алтернативи за развитие и терапия

Публикувано от Новите родители. Още за тревогите, радостите и подвизите на родителството четете ТУК.