Много се говори за повишаването на ефективността и управлението на времето. Ами какво да правим с обикновения мързел? Защото в крайна сметка всички теории са напразни, ако не можем да се справим с простичката ежедневна леност, пише Мениджър Нюз.

А защо не използваме вездесъщите технологии, за да ни помогнат? Всички имаме таймери и аларми на телефоните си. Защо не им позволите да улеснят живота ви?

Аларма за начало

Как работи: Когато изтече установеното време, трябва веднага да започнете да работите.

Всички знаем какво е да имаш куп работа, а все да не можеш да се накараш да пристъпиш към нея. Хайде да погледна още един сайт, хайде да прочета още една новина, само още едно коментарче във Facebook... И така, с „чакай малко“, минават часове наред, а работата си чака.

Затова не си забранявайте удоволствията и разсейванията, но им определете точно отмерено време. Пуснете таймера на телефона си или си настройте алармата за след половин час и се забавлявайте или си почивайте, докато не прозвучи сигналът. Тогава веднага, без никакво забавяне, пристъпете към задачите си! Този метод работи особено добре, ако начело в списъка със задачите сложите най-леките и бързите.

Таймер за решения

Как работи: Трябва да вземете решение до края на определеното време.

Този способ много помага на нерешителните хора и на перфекционистите. Ако не можете да изберете един вариант от няколко, да решите нещо или постоянно добавяте и преправяте все нови и нови неща в проекта си, значи трябва да си определите лимит. Времето, което трябва да си оставите, зависи от сложността на решението, което трябва да вземете, но не го разтегляйте прекалено много. От 3 до 10 минути са достатъчни за повечето избори, които трябва да правим. Отново действайте с помощта на таймер. Докато прозвучи сигналът, трябва да сте решили какво да правите.

Помощ за съсредоточаване

Как работи: В рамките на определено време трябва да се фокусирате напълно само върху една задача.

Разсейването е най-големият враг на плодотворната работа. Затова вземете мерки за намаляване до минимум на всички външни дразнители, които могат да ви попречат. Изключете сигналите от телефона, социалните мрежи и имейла; ако например пишете текст, отворете прозореца на цял екран. Определете въз основа на опита си колко време можете да издържите в състояние на пълно съсредоточаване. В началото това може да ви се стори страшно трудно, особено ако сте свикнали да жонглирате с по няколко задачи наведнъж. Най-добре започнете с къс период от време и, когато разберете че не е толкова страшно, постепенно го удължавайте.

„Портокаловият“ ритъм

Как работи: Трудете се без прекъсване 25 минути, после почивайте 5 минути. И повторете.

Това е много популярна техника за себеорганизиране. Като разделите работното си време на 25-минутни отрязъци, постигате разумния баланс между труда и почивката. Техниката се нарича така, защото, образно казано, работният ви часовник прилича на портокал с откъснато отстрани резенче за почивката. Тя е изключително благоприятна за производителността. Разбира се, може да изберете по-подходящо за себе си съчетание – например да работите 35 минути и да почивате 10.

По час

Как работи: Работиш 1 час, почиваш 1 час. Повтаряш цял ден.

Как, цял час почивка?! Това не е ли прекалено много?

Много проучвания на производителността показват, че времето, което хората реално отделят на ден за работа, е 3-4 часа. Цялото останало време отива в разходки из офиса, пушпаузи, сърфиране в мрежата и други такива неща. Затова ако работите много ефективно по 4 часа на ден, може да се окаже, че вършите повече, отколкото при обикновената организация на деня. Разбира се, този вариант не е подходящ за всички професии, но си струва да бъде взет предвид.

 

Мениджър Нюз