"Целта оправдава средствата" е на пръв поглед добра стратегия. Но само на пръв поглед. В действителност, истински добрата стратегия не би трябвало да жертва едно в полза на друго. Особено, ако цената е личното самочувствие, усещането за стабилност, спокойният сън. И точно тук се проявява тънката разлика между "мога" и "предавам се".

Успелите хора умеят да планират „всичко“, докато останалите са склонни да поставят ограничения пред себе си. Ако смятате, че богатството не носи щастие и затова няма смисъл да се стремите към него, или че ако сте отдадени на кариерата си, няма да бъдете добър родител, тотално грешите. Този начин на мислене е изява на недостатъци и нито времето, което отделяте за семейството си вкъщи, нито баланса на работното място могат да го променят. Спрете да мислите само в една посока и започнете да мислите за всеки и за всичко. Това ви стресира? Не и ако започнете да управлявате времето си. Следните пет съвета могат да ви помогнат да поставите новото начало.

1. Определете специфични приоритети

Приоритети на всеки човек са различни, но ако успехът е цел номер едно за вас, то тогава започнете да обръщате повече внимание на нещата, които ще ви го донесат. За вас успехът може да включва различни хора и фактори: финанси, семейство, щастие, физическо или емоционално състояние. Това, което не трябва да забравяте, е че то може да бъде всичко това, взето заедно.

2. Накарайте хората около вас да приемат приоритетите ви

Ще имате нужда от подкрепата на семейството ви, колегите, сътрудници и служители. В противен случай хората с различни идеи и планове лесно могат да ви отдалечат от важните за вас неща. Ако хората около вас знаят какво е важно за вас и се стараят да ценят времето ви, графикът ви ще бъде безупречен и ще ви позволи да се справяте с всичко, което се изправи на пътя ви.

3. Проследявайте как прекарвате времето си

Голяма част от хората дори нямат представа как изразходват времето си, но все намират време да се оплакват, че не им достига. Ако не знаете колко време имате или ви е необходимо, как очаквате да го управлявате?

Водете си бележки по часове. Така може би ще успеете да видите къде изтичат ценни за вас минути. Ще се учудите, че става въпрос за дребни навици и дейности, които с нищо не допринасят за успеха ви.

4. Намерете начини да оползотворявате времето си правилно

Да, ефективността в този случай означава да свършите повече неща за времето, с което разполагате. Обмислете значението на израза „времето е пари“ и какво отражение има върху вас. Помислете внимателно и за това кое е най-важното нещо, в което трябва да вложите времето си.

Един от начините да свършите повече работа във времето, с което разполагате е просто да увеличите производителността си. Друг подход също може да бъде ако се опитате да го превърнете в състезание, предизвикателство или просто начин да се забавлявате. Ако досега отговаряхте на 15 телефонни обаждания за 1 час, постарайте се да свършите същата работа само за 15 минути - така ще спечелите цели 45 минути само за себе си. Друг вариант е да наемете някой, който да отговаря на всички обаждания. Така лесно ще удвоите производителността си и ще видите как времето ви се превръща в пари.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.